VIZUĀLO MĀKSLU ŽURNĀLS

LV   ENG
Nostāties dzīves vai nāves pusē
Ginta Vilsone, īpaši “Studijai”
francūzis Anrī Kartjē-Bresons amerikānis Džoels Pīters Vitkins Ir divi fotogrāfu tipi – vieni, kas izveido fotogrāfijas, un otri, kas tās “paņem”. Pirmajiem ir māksliniecisko direktoru ierīkotas fotostudijas ar izmeklētu fototehniku, un viņi strādā tirgum. Viņu devīze ir – kontrolēt. Otrie ir dzīves un mūžīgā pasaules plūduma pārņemti. Viņi ieklausās notikumos un ieinteresēti gaida nejaušus atgadījumus. Viss viņiem šķiet pārsteidzošs. Jautājumam, kāpēc tieši vislabākajiem fotogrāfiem gadās vissaistošākie notikumi, izskaidrojums ir vienkāršs. Tāpēc, ka viņi šiem notikumiem ir gatavojušies ar vislielāko uzmanību. Dzīvē nekas tiem neliekas garlaicīgs vai bezvērtīgs. Viss ir fascinējošs. (Ernsts Hāss) Amerikānis Džoels Pīters Vitkins (Joel-Peter Witkin) un francūzis Anrī Kartjē-Bresons (Henri Cartier-Bresson) ir pasaulē ļoti pazīstami, bet krasi atšķirīgi fotogrāfi un personības. Viņu galvenā atšķirība ir attieksmē pret ētiku un pret cilvēku. Viens neapšaubāmi nostājas dzīves, otrs – nāves pusē...
 
Fotogrāfijas statusa maiņa mūsdienu mākslā
Ginta Vilsone, īpaši "Studijai"
 
Andris Zēgners. TOPOGRĀFIJA
280º 49’’... 2,00 x 1,30 m 171º 4’’... 2,10 x 1,30 m 89º 17’’... 2,10 x 1,30 m 53º 41’’... 2,10 x 1,30 m 49º 12’’... 2,10 x 1,30 m 14º 3’’... 2,18 x 1,30 m 01º 12’’... 2,00 x 1,30 m 340º 57’’... 2,00 x 1,30 m 307º 21’’... 1,96 x 1,30 m