Nostāties dzīves vai nāves pusē Ginta Vilsone, īpaši “Studijai”
francūzis Anrī Kartjē-Bresons amerikānis Džoels Pīters Vitkins
Ir divi fotogrāfu tipi – vieni, kas izveido fotogrāfijas, un otri, kas tās “paņem”. Pirmajiem ir māksliniecisko direktoru ierīkotas
fotostudijas ar izmeklētu fototehniku, un viņi strādā tirgum. Viņu devīze ir – kontrolēt. Otrie ir dzīves un mūžīgā pasaules
plūduma pārņemti. Viņi ieklausās notikumos un ieinteresēti gaida nejaušus atgadījumus. Viss viņiem šķiet pārsteidzošs. Jautājumam, kāpēc tieši vislabākajiem fotogrāfiem gadās vissaistošākie
notikumi, izskaidrojums ir vienkāršs. Tāpēc, ka viņi šiem notikumiem ir
gatavojušies ar vislielāko uzmanību. Dzīvē nekas tiem neliekas garlaicīgs vai bezvērtīgs. Viss ir fascinējošs. (Ernsts Hāss)
Amerikānis Džoels Pīters Vitkins (Joel-Peter Witkin) un francūzis Anrī Kartjē-Bresons (Henri Cartier-Bresson) ir pasaulē ļoti pazīstami, bet krasi atšķirīgi fotogrāfi un personības. Viņu galvenā atšķirība ir attieksmē pret ētiku un pret cilvēku. Viens neapšaubāmi nostājas dzīves, otrs – nāves pusē... |
| Fotogrāfijas statusa maiņa mūsdienu mākslā Ginta Vilsone, īpaši "Studijai"
|
| Andris Zēgners.
TOPOGRĀFIJA
280º 49’’... 2,00 x 1,30 m
171º 4’’... 2,10 x 1,30 m
89º 17’’... 2,10 x 1,30 m
53º 41’’... 2,10 x 1,30 m
49º 12’’... 2,10 x 1,30 m
14º 3’’... 2,18 x 1,30 m
01º 12’’... 2,00 x 1,30 m
340º 57’’... 2,00 x 1,30 m
307º 21’’... 1,96 x 1,30 m |
|
|