Gleznas laikā un telpā Mārtiņš Slišāns Ilgi nespēju rast īstos sākumvārdus īsajam ievadam. Attiecībā uz Vladimiru Leščovu viss šķiet tik smalks un netverams, ka katrs vārds, kam viņš būtu jāraksturo, liekas pārlieku raupjš un ambivalents. Arī mūsu saruna kādā pelēcīgā, bet jau pavasara trauksmes caurstrāvotā sestdienas pēcpusdienā ir viegla un nepiespiesta. Tīrs, lakonisks, vienkāršs un... izsmalcināts. Tāds ir Vladimira Leščova stils. Ikdienišķi fakti saplūst ar vispārinājumiem par mākslu un dzīvi tik brīvi un vienkārši kā... Vladimira paša darbos.
Viņa kontā ir tikai trīs filmiņas, bet fakts, ka šogad vienā no pasaules nozīmīgākajiem īsfilmu festivāliem, kas norisinās Klermonferānā, Francijā, “Bezmiegs” (2004) uzvarēja sacensībā ar pasaules animācijas grandiem un autoriem, kuru kontā ir arī “Oskari”, šķiet gana daiļrunīgs. Arī mūsu pašu animācijas filmu festivāla “Bimini” starptautiskā žūrija šogad novērtējusi mākslinieka talantu – “Bezmiegs” atzīts par labāko filmu kategorijā no 5 līdz 10 minūtēm. Ak, jā – viņa pirmā filmiņa “Vectēva medus” (2002) tika izrādīta vairāk nekā 40 filmu festivālos un ieguva četras no 18 balvām, ko Latvijas filmdari pasaules kino apritē saņēma 2003. gadā. |
|
|
| Mārtiņš Slišāns: Mūsdienās, runājot par mākslu, bieži saka, ka tā stāv
ārpus ētikas un morāles kategorijām. Vai jūs kā autors izjūtat
atbildību par savu darbu?
Vladimirs Leščovs: Kas man patīk mākslā kā tādā, ir tas, ka šeit
gandrīz nav iespējams melot. Ja cilvēks melo, ja viņš nedara savu darbu
no sirds, ar īsto apziņu, ko viņš dara un kāpēc, – tas būs redzams
rezultātā. Ja, piemēram, gleznotājs radījis darbu, lai to vienkārši
pārdotu, – tas būs redzams. Vai eksperimentu tīrā veidā – arī tas būs
redzams.
Mākslinieks ir cilvēks, kam vajadzīgas problēmas. Ja viņam nav iekšējo
protestu, kaut kas, par ko viņš grib pastāstīt, tad viņam mākslā nav ko
darīt.
Tas, ka varu uzņemt filmas par valsts, nevis personīgo naudu, uzliek
lielu atbildību. Es zinu, ka par šo naudu varbūt ne daudz, bet kaut ko
var izdarīt cilvēku labā – vismaz kādu pussantīmu kādiem cilvēkiem dot
klāt pensijai vai palīdzēt bērniem. Tāpēc tā ir liela atbildība – kā tu
izmantosi šo naudu. Un tāpēc, kad es veidoju filmu, man ir tāda
attieksme, ka tai jābūt manai labākajai filmai. Un viss. Ne mazāk un ne
vairāk.
M.S.: Koleģialitāte, konkurence animācijā – kā tas izpaužas? Vai ir autori, kas jums ir īpaši tuvi?
V.L.: Animācijas jomā konkurentu nav – tur visi ir kolēģi, visi ir
draugi. Tā ir kā viena komūna, kurā visi ir brāļi un māsas. Bet,
runājot par cilvēkiem, kuri man patīk, kuri man ir tuvi, tādu ir daudz.
Piemēram, man ļoti patīk Kristofers Hītons no Kanādas. Labs
mākslinieks. Viņš strādā ļoti interesantā tehnikā. Man patīk Dudoks de
Vits no Holandes. Man ir laimējies ar viņu parunāt par projektu, pie
kura tagad strādāju. Esmu lepns, ka man ir tādi draugi kā Pjotrs Dumala
no Polijas – ļoti pazīstams animators, viens no pasaules grandiem.
Tāpat arī Kerolaina Līfa no Kanādas. Kas vēl? Man ir ļoti labas, siltas
attiecības ar Juriju Noršteinu (“Ezītis miglā” un “Pasaku pasakas”
radītājs – M.S.) no Maskavas. Iepazināmies, kad mācījos Zviedrijā. Viņš
atbrauca uz turieni ar lekcijām.
Pjotrs Dumala bija mans pasniedzējs. Viņš strādā par pasniedzēju gan
Hārvarda universitātē Amerikā, gan Zviedrijā. Nonācis Zviedrijā, biju
laimīgs, jo, kā izrādījās, uz Ēkši brauc cilvēki ar lekcijām un
vorkšopiem. Tā es iepazinos ar kanādieti Kerolainu Līfu un Juriju
Noršteinu, ar kuru pavadīju vienkārši burvīgu laiku. Mums bija daudz
sarunu. Jurijs Noršteins man palīdzēja pirmās filmas “Vectēva medus”
ražošanas procesā. Viņš man palīdzēja uztaisīt sniegu. Jurija paša
filmās ir burvīgs sniegs, un es prasīju – kā to taisa, un viņš atklāja
savu noslēpumu. Parādīja uz papīra, un es tikai izmantoju.
M.S.: Jūsu debijas filma “Vectēva medus” guva lielus panākumus. Kāds bija ceļš uz to?
V.L.: Bija tā, ka es atbraucu uz Zviedriju. Sapratu, ka viss man ir –
gan tehnika, gan iespēja veidot filmu. Bija tikai viena problēma – es
nezināju, par ko. Varbūt tā būs pirmā un pēdējā filma. Tu nezini, kas
būs pēc tam, kad atgriezīsies. Gribēju uzņemt dziļu filmu, ar dzīves
filosofiju un tajā pašā laikā kaut ko vienkāršu. Tad es pēkšņi
atcerējos savu vectēvu, kurš dzīvoja laukos. Es atcerējos, ka viņam
bija bites. Tas viņam kaut kā dzīvē palīdzēja, jo viņš bija jau ļoti
vecs cilvēks un pārdzīvojis daudzas nelaimes. Tāpēc bites viņam bija kā
vienīgā saulīte šajā dzīvē. Mierinājums.
Ar pašu stāstu gan gāja sarežģīti. Es jau nofilmēju vienu minūti,
nosūtīju to uz laboratoriju, pēc nedēļas saņēmu rezultātu, apskatījos
un redzēju, ka nav izdevies. Viena minūte – tas ir apmēram trīs nedēļu
darbs (iesmejas) 24 stundas diennaktī. Gandrīz nemaz negulēju. Bija
viens tāds moments, kad domāju, ka filmu nepabeigšu. Tad ar mani
parunāja Pjotrs Dumala, kurš teica: “Nu tev vienkārši šī filma
jāpabeidz. Jo filma būs laba. Tici man – būs tev laba filma. Vienkārši
to vajag uztaisīt.”
Tajā laikā es saņēmu vēstuli no mājām, no radiniekiem, kuri rakstīja,
ka vectēvs ir miris. Tad man vienkārši bija pienākums uzņemt šo filmu.
M.S.: Filmā ir daudz filosofisku asociāciju. Vai ir kādi autori, kas jūs iespaidojuši?
V.L.: Ļoti iespaidoja Jurija Noršteina darbi. Man gribējās radīt kaut
ko tikpat skaistu, tikpat dziļu. Bija arī daudz eksperimentu. Vienā
ainā bija taurenīši. Man bija jāuztaisa tā, lai taurenītis lido nevis
kādā vienā slānī, bet cauri visiem. Šo taurenīti es negleznoju, bet
paņēmu un izgriezu no papīra un kustināju to pa slāņiem. No sākuma
taurenītis kustējās pa vidusslāni, pēc tam es to pārnesu uz priekšplānu
un tā tālāk. Lai tas lidotu telpā. Darbs bija interesants.
M.S.: “Vectēva medus” veidots īpašā tehnikā – ar eļļas krāsām uz stikla
vairākos slāņos. Bet ideja jums tomēr ir primārā, tehnika nāk pēc tam?
V.L.: Vienmēr. Pirmkārt es noskatījos daudz labu autorfilmu – tā paša
Pjotra Dumalas, Kerolainas Līfas, Jurija Noršteina filmas – un
izdomāju, ka manai filmai jābūt uz 35 mm kino filmas. Pārējie studenti
– galvenokārt zviedri – strādāja ar datoriem, skenēja utt. Tajā pašā
laikā bija brīva kamera, un es sarunāju ar pasniedzējiem un skolas
direktoru, ka ņemšu to un veidošu filmu. Viņi piekrita un tikai
paprasīja parādīt, ko taisīšu, jo tas ir dārgs process un skolai par to
būs jāmaksā. Es viņiem parādīju skices, izstāstīju stāstu. Viņiem
nebija nekādu jautājumu. Viņi vienkārši teica: ņem un filmē. Tad bija
nepieciešams nopirkt krāsas un vēl citus dārgus darbarīkus. Skola visu
apmaksāja, viņi nopirka vislabākās angļu krāsas, pindzeles, pasūtīja
stiklu.
Strādājot pie “Vectēva medus”, bija izvēle – tieši ar kuru tehniku lai
to veidoju. Padomāju par pašu atmosfēru. Ir vectēvs, lauki, daudz
medus. Kaut kas no pagātnes, bērnības. Tāpēc arī jābūt siltumam,
tuvībai. Protams, zīmulis vai tuša nav tik piemērots. Bet eļļas krāsas
– tām struktūrā jau ir kaut kas tuvs medum. Tās arī ir siltas, tās
smaržo, tām ir īpaša konsistence, tās ir caurspīdīgas.
Jā, par darbagaldu. Virs galda ir uzstādīta kamera un atrodas vēl viens
galdiņš ar vairākiem stikla slāņiem. To nācās pasūtīt – galdu
izgatavoja rūpnīcā, kur ražo “Hondas” motociklu motorus. Par šo galdu
skola samaksāja diezgan nopietnu naudiņu, bet, kā pēc tam paši zviedri
man teica, – naudai nav nekādas nozīmes, tas ir ieguldījums nākotnē.
Galdam bija pieci stikla slāņi. Bet vajadzēja vietu, lai tiktu iekšā
starp slāņiem un kaut ko piezīmētu vai piegleznotu. Tāpēc es izmantoju
trīs slāņus. Uz pirmā, paša zemākā slāņa es gleznoju
debesis vai vispārēju fonu. Otrā slānī es taisīju starpplānu, vidējo
plānu. Pašu vectēvu gleznoju. Trešajā slānī – tuvāk kamerai – man bija
tuvplāns, kurā es, piemēram, gleznoju ziedus vai kādu priekšmetu.
Fokuss bija uzstādīts uz vidējo slāni. “Bezmiegā” sākumā pamēģināju
krāsainos zīmuļus. Šķita drusku par asu. Pamēģināju pasteļus. Jā, tas
bija tas, kas man vajadzīgs.
M.S.: “Bezmiegs” – pilnīgs pretstats “Vectēva medum”. Vibrējoša,
pulsējoša līnija, tāds vibrējošs stāsts. Kā radās ideja, koncepts,
tehnika – kā tas attīstījās?
V.L.: Pirmkārt izejot no nosaukuma, jau varbūt ir skaidrs, ka tas ir
absurds. Bezmiega stāvoklis pats par sevi ir absurds. Tā ir vairāk
metafora, iekšējais satraukums, kura cēloņus neviens nevar paskaidrot.
Tāpēc arī ir paralēle starp bezmiega stāvokli un attiecībām starp
sievieti un vīrieti. Arī nedaudz ironiski.
M.S.: Varbūt bija kāds impulss? Kāpēc “Bezmiegs”? Kāpēc šajā laikā?
V.L.: Bija gan. Bija tāds nemiers, naktis negulēju. Bija grūts laiks.
Pēc tam kad viss pārgāja, kad pienāca laiks jauno projektu nosaukt, man
likās, ka tas ir ļoti tuvu tām noskaņām, kuras pats pārdzīvoju, kad
naktī gribējās kaut kur iet un bija nemiers. Es ļoti gribēju gulēt, bet
nevarēju. Bija vienkārši vajadzība kaut ko darīt, kaut ko pilnīgi
nenozīmīgu. Tā radās nosaukums.
M.S.: Vienkāršas, askētiskas līnijas. Zīmuļa tehnika. Kā veidojās jūsu otrā filma “Vēstule”?
V.L.: Bija tā, ka jutos tur (skolā) diezgan vientuļš. Man tomēr bija un
ir ģimene – sieva un bērns. Es viņus atstāju uz ilgu laiku. Man
vienkārši gribējās radīt kaut ko romantiski filosofisku ar labām
sajūtām. Strādājot, lai uzņemtu “Vectēva medu”, lai nedomātu, ka filma
var būt neveiksmīga, es nolēmu, ka brīvajā laikā, kamēr gaidīju
atbildes no ‘ laboratorijas, man vienkārši kaut kas jādara, lai
nedomātu par kādām mazsvarīgām lietām, tāpēc tai pašā laikā es sāku
strādāt pie otras filmas. Tā radās “Vēstule”.
M.S.: Kādas ir izjūtas, skatoties pašam savas filmas?
V.L.: “Vectēva medus” ir filmēts 2002. gadā. Tikai šogad es varu šo
filmu skatīties un analizēt. Visu šo gadu laikā es to nevarēju. Man
likās, ka filma ir šausmīga, pilnīgi nekāda. Ir cilvēki, kuriem patīk
savs darbs un viņi to var aplūkot. Man ne. Ar gleznām bija tā, ka biju
uztaisījis labu bildīti, es uz to varēju ilgi, ilgi skatīties. Ik pa
laikam kaut ko piegleznot – un negribēju to ne pārdot, ne uzdāvināt,
bet turēt pie sevis. Ar filmu tā nav. Es nezinu, kāpēc tas tā ir.
M.S.: Mākslas vēsture. Vai ir autori, kas sasaucas ar jūsu izjūtām?
V.L.: Man ļoti tuvs ir Brēgelis (pauze), Boss (pauze). Man patīk tā
sauktie mazie holandieši. Patīk franči. Van Gogs. Tuvs ir Gogēns
(pauze), Matiss (pauze), Renuārs (pauze). Arī mūsdienu meistari.
Dažreiz vienkārši, ejot garām kādai galerijai, redzi interesantu
gleznu. Skaties, un tur jau iznāk nākamā filma, kādi motīvi. Man patīk
Aija Zariņa. Vispār patīk vienkārši skaistas gleznas. Tāpat kā mūzikā
varu klausīties gan roku, gan džezu, gan klasiku – galvenais, lai būtu
kvalitāte, lai būtu interesanti. Man ļoti patīk kino. Viens no
mīļākajiem režisoriem man ir Otars Joseliani, man vispār patīk gruzīņu
filmas. Sajūsmina Joss Stellings. Ļoti tuvs ir Tarkovska darbs. Tas ir
viens no režisoriem, no kura esmu daudz paņēmis un izmantoju tajā, ko
es daru, attieksmē pret dzīvi kā tādu. Katrā mirklī meklēt kādu
skaistumu. Man patīk Pīters Grīnevejs, arī Linčs.
M.S.: Kas no Linča?
V.L.: Viņa filmā nav vienkārši stāsts, tur jādomā, jāseko līdzi. Tas ir
brīnišķīgi, jo tas nav sauss ēdiens, ko tu apēd, jūties labi – un
vairāk nekā. Tas ir ēdiens galvai. Tu seko līdzi ne tikai kā skatītājs,
bet arī kā režisors. Galvā rodas kādas jaunas idejas, kuras tu pēc tam
vēlreiz pārdomā. Tā ir kā spēle, kas notiek uz ekrāna un ar cilvēkiem,
kuri sēž zālē. Es gribu to panākt arī savās filmās. Lai tā nebūtu
dzīves ilustrācija vai vienkārši stāsts, bet lai tur būtu arī kāda –
nevis dīvainība... nē... Es negribu, lai viss no sākuma līdz galam būtu
skaidrs. Jābūt kādam jautājumam, zemtekstam vai kaut kam, par ko es
zinu, bet citi – ne un par ko es nevienam neko nestāstīšu. Tāpēc man
bija patīkami, ka viena meitene no Amerikas skatījās “Bezmiegu” –
vienu, otru, trešo reizi. Viņa rakstīja, ka katru reizi redz tur kaut
ko jaunu, un jautāja: vai tu gribi panākt to vai citu lietu? Es
atbildēju: varbūt, varbūt... Tas ir tā, ka pēkšņi IR, – es zinu par ko
tā filma ir, bet pēc divām dienām – nē, nezinu gan.
Es spēlējos ar tēliem, gribēju panākt, lai rodas asociācijas. Lai
cilvēks septiņu minūšu laikā pārdzīvo šo bezmiegu, šo nemieru. Viss
pārējais – tehnika, vibrējošā līnija, švīkas – ir, lai pastiprinātu šo
nemiera stāvokli. Viss ir kustībā, nekas nav statisks. Stāv māja, bet
tā arī kustas. Tu skaties, esi procesā. Arī es pats. Piemēram, vēlāk
skatos un redzu – šai momentā man būtu bijis jāuztaisa šāds knifiņš, un
viss būtu pilnīgi citādāk. Un tas būtu – (vārdiem neizsakāms žests)
vienkārši viens knifiņš, un viss. Vai nu pēkšņi tev parādās sajūta, ka
esi uztaisījis dārgumu, par kuru vispār neesi domājis. Bet tā sanāca
zemapziņā.
M.S.: Kāpēc izvēle par labu animācijai, nevis spēlfilmām?
V.L.: Vadoties pēc tā, ka es esmu mākslinieks, man grūti iedomāties, ka
var gleznot trijatā, četratā utt. Tas var būt labs eksperiments, bet
man diez vai no tā kaut kas labs sanāks. Tas tomēr ir individuāls
darbs. Es nejūtos adekvāti, kad strādāju ar cilvēkiem. Piemēram, pie
“Bezmiega” es strādāju kopā ar aptuveni divdesmit cilvēkiem. Tik un tā
ir sajūta, ka kaut kas nav uztaisīts pareizi – kāds halturēja, kāds
godīgi izdarīja darbu, bet nopelnīja mazāk, nekā viņam pienācās.
Strādājot vienatnē, es atbildu tikai pats par sevi. Tas atvieglo darbu.
Ja es kaut kur kļūdos, tad varu vainot vienīgi sevi. Turklāt ir klusāk,
mierīgāk. (Smejas) Bet vienkāršos vārdos to var pateikt tā: animācijā
īsā laikā var parādīt diezgan daudz un var panākt to, ko nevar ar citām
tehnoloģijām. Kino ir zināmā mērā ierobežots. Animāciju var saukt arī
par avangardu, jo tur pastāvīgi notiek eksperimenti. Tur nav
ierobežojumu. Cilvēki visu laiku meklē, meklē, meklē... Piemēram, no
smiltīm veidota animācija izskatās vienreizēji. Daudz neiedomājamāk
nekā kāds jauns piegājiens datoranimācijā, kur gandrīz viss ir
iespējams. Bet, kad ar rokām cilvēki rada tādas lietas, tas ir jau cits
līmenis.
M.S.: Daudzi saka, ka datorbilde salīdzinājumā ar kino bildi ir nedzīva. Kā jums šķiet?
V.L.: Godīgi sakot, tāda lieta ir. Tā zināmā mērā ir problēma.
“Arsenāla” vadītājs Sukuts teica, ka kino ir māksla, kas iet caur
kauliem. Tā ir bioenerģētika. Tas viss iekšā ir saistīts ar enerģiju.
Datoranimācija ir sintētika. Tur nav tik daudz dzīvības. Diemžēl kino
animācija aiziet pagātnē.
M.S.: Kā vērtējat šo procesu?
V.L.: Grūti teikt. Esmu redzējis gan sliktas ar datoru veidotas filmas,
gan labas. Domāju, ka viss atkarīgs no cilvēka, kurš to dara. Ja viņš
ir talantīgs, ja viņam ir labas idejas, ja viņš prot strādāt, protams,
kaut kas sanāks. Ja viņš to nemāk un domā, ka visu uztaisīs kāda
programma, tad arī rezultāta nebūs.
Pats es tagad strādāju pie ceturtās filmas – zīmēšu to ar roku, bet par
nākotni neesmu pārliecināts. Pirms kāda laika domāju, ka ar datoriem
nekad nestrādāšu, bet tagad sāku apsvērt. Tas tomēr ir drusku lētāk, un
tas ir svarīgi, ja zini, kāda finansiālā situācija ir Latvijas
kinematogrāfā.
M.S.: Kāda nozīme ir filmu festivāliem jūsu darbā?
V.L.: Festivāls pirmām kārtām ir iespēja parādīt filmu cilvēkiem,
skatītājiem. Man ir ļoti svarīgi zināt cilvēku domas par filmu. Kā viņi
to izjūt, kāda ir reakcija – tāpēc arī pats braucu uz festivāliem un
skatos publikas reakciju. Skatos viņiem acīs. Daudz runāju. Man patīk
kritika. Ja cilvēkiem kaut kas nepatīk, tas nozīmē, ka tā tomēr ir mana
problēma, un nākamajā filmā es cenšos to izlabot. Festivāli ir ļoti
svarīgi, īpaši autorfilmai un režisoram. Animācijas filmām nav tā
dēvēto A klases festivālu, kādi ir spēlfilmām (ir vienīgi iespēja
piedalīties Kannu un Berlīnes festivālos). Katram žanram ir savs loks.
Bērnu animācijai ir savi festivāli. Man jebkurš festivāls ir svarīgs –
gan Ansī, Francijā (animācijas pasaules ekvivalents Kannu filmu
festivālam – M.S.), gan kaut kāds jauns festivāls Taivānā. Tam nav
nekādas nozīmes. Galvenais, ka ir skatītājs. Tajā pašā Francijā, kad
piedalījos Klermonferānas festivālā, redzēju, ka filmas paredzētas
galvenokārt vienkāršiem skatītājiem. Viņi skatās un pilnībā aizpilda
pusotra tūkstoša vietu lielas zāles. Zāles ir pilnas, izpārdotas. Bet,
piemēram, Eduards Nazarovs (“Vinnija Pūka” un “Reiz dzīvoja suns”
veidotājs – M.S.), vecmeistars no Krievijas, stāstīja par diezgan
pazīstamu festivālu Losandželosā, kurš skaitās viens no nozīmīgākajiem
animācijas festivāliem pasaulē. Tur, Holivudas centrā, lielā, tukšā
zālē sēž žūrijas locekļi un skatās filmas. Viss. Tad saprotiet...
(pasmaida), ko nozīmē dabūt balvu festivālā, kurā filmu redz četri
žūrijas locekļi, vai vienkārši piedalīties festivālā, kur to redz trīs
četri tūkstoši skatītāju.
M.S.: Par ko vēstīs jūsu nākamais darbs?
V.L.: Nākamā filma būs par cilvēkiem, kas sēž uz ledus. Nebūs jau tā,
ka viņi visu laiku sēž, būs arī sava filozofija un humors, varbūt arī
kādas bīstamas situācijas.
Es pats dzīvoju pie ezera. Katru ziemu skatos uz makšķerniekiem, kas
tur staigā pa ledu, un diezgan ilgu laiku pētīju, skatījos, nevarēju
saprast, kāpēc viņi to dara. Atklāju, ka šie cilvēki vasarā neiet
makšķerēt, bet gaida ziemu. Tā ir kaut kāda dzīves filozofija. Par to
ir daudz anekdošu un stāstu. Bet tēma man liekas interesanta. Tā ir
jauna, pasaulē oriģināla. Bļitkotāji bieži sastopami mūsu reģionā, bet
citur šī nav izplatīta parādība. Tas ir pat tāds kā folkloras žanrs.
Tāpēc var parādīt gan smieklīgas, gan skumjas lietas. Kopumā tas ir arī
mans šībrīža dzīves izjūtas stāvoklis. Darbiņš varētu būt 8–9 minūšu
garš. Tehnika būs līdzīga kā “Vectēva medū”, bet bez slāņiem. Gleznots
tiks uz celuloīda, klasiskā veidā. Bet arī klasiskā, visiem zināmā
tehnikā var atrast jaunu manieri, parādīt ko jaunu. Izmantošu guašu vai
akrilu – atkarībā no tā, kas būs atbilstošāks.
M.S.: Kāda ir jūsu attieksme pret panākumiem? Kas vispār ir panākumi jūsu darbā?
V.L.: Lielākais panākums ir tas, ka ir iespēja attīstīties – veidot
filmas. Protams, panākums ir tas, ka tu zini – tavu pasauli skatās
visās pasaules malās. Ja jau tu pats nevari apceļot visas pasaules
malas, tad vismaz tava filma apceļos. Svarīgs ir filmas kontakts ar
cilvēkiem – Austrālijā, Āzijā vai Āfrikā. Vienkārši tas ir patīkami. Ja
viņi to skatās, tas nozīmē, ka neesi radījis to tikai sev. Tas ir
panākums, ka viņiem ir interesanti. |
| Atgriezties | |
|