Līdz 17.decembrim Ogres Mākslas skolā skatāma keramikas un grafikas simpozija izstāde "Trauslā arhitektūra".
Vieniem arhitektūra asociējas ar telpisku vidi, kurā notiek dzīves procesi, ar vidi, kura ietekmē cilvēku domāšanu, dzīvesveidu un pasaules uztveri.
Otriem svarīgi ir mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi: telpas organizācija un arhitektonika, mākslu sintēze, kompozīcijas paņēmieni kā proporcijas, mērogs, ritms, apjoms un citi.
Trešajiem būtiski darbu radīšanas procesā iepazīt dažādās tehnoloģijas un materiālu īpašības, ar katru no tiem sadraudzējoties un atrodot labāko pielietojumu.
Ceturtajiem galvenās ir „prāta vētras”, garīgās darbības, ar kuru palīdzību tiek modelēta pasaule. Viņi aicina eksperimentēt, meklē, atrod, rāda un kļūst par mākslinieciska fakta klātbūtnes nesējiem skatītājiem — līdzdalībniekiem.
Stāstošas kompozīcijas filigrāni zīmējumi, figūras un funkcionāli trauki, akmens masas raupjā faktūra, papīra un porcelāna trauslums, caurspīdīgums - katrs no autoriem var izvēlēties savu izpausmes veidu, attīstīt un īstenot savu ideju.
Šogad no 5. līdz 11. augustam Ogres Mākslas skolas telpās un podnieka Jāņa Zviedra darbnīcā Ogresgalā notika 15. Keramikas un grafikas simpozijs "Trauslā arhitektūra”, kura pamatideja bija dalībnieku iesaistīšana kopīgu kultūras projektu īstenošanā, pieredzes apmaiņa, darba paņēmienu demonstrējumi, praktiskās nodarbības, izmantojot dažādus materiālus, virsmu segumus, palīgmateriālus.
Simpozija dalībnieki: profesionāli mākslinieki, mākslas pedagogi, interesenti un mākslas skolas audzēkņi.
Izstādes dalībnieki: Arta Baltā, Ingrīda Dārzniece, Mairita Folkmane, Ivo Folkmanis, Pēteris Justovičs, Signe Kraukle, Kārlis Knopkens, Natālija Laminska, Inese Līne, Orests Misko, Lauma Palmbaha, Eleonora Pastare, Elvīra Sprindžuka, Sandra Utāne, Dagnija Timule, Elīna Titāne, Diāna Vernera, Daina Zilauce, Jānis Zviedrs, Raitis Zvirbulis, Kristīne Zālīte, Aleksandrs Zobens, Žanete Žvīgure.
Izmantotie materiāli: akmens masas, sāļi, glazūras, papīrs, krāsas u.c.
Izmantotās tehnikas: visdažādākās, atbilstošas katra autora vēlmēm, noskaņojumam, gaumei un citiem faktoriem.
Izmantotās keramikas apdedzināšanas tehnikas:
• Raku (darbi tiek apdedzināti līdz 1050° temperatūrai apmēram 4 stundas un tad mesti skaidās, ar tām pilnībā pārklājot visu trauku).
• Apdedzinājums malkas ceplī (darbi tiek dedzināti līdz 1100° temperatūrai, reducēti pie apmēram 720° temperatūras).
• Apdedzinājums ar elektrības palīdzību (darbi tiek apdedzināti līdz 1280° temperatūrā).
• Apdedzinājums ar elektrības palīdzību (darbi tiek apdedzināti līdz 1150° temperatūrā, reducēti pie apmēram 700° temperatūras).