Magones Šarkovskas izstādi-darbnīcu "Velosipēda portrets ar boa" Elza Lāma, Laikmetīgās mākslas centrs 08.08.2013 - 20.09.2013
Laikmetīgās mākslas centra (LMC) "Ofisa galerijā" apskatāma mākslinieces Magones Šarkovskas izstāde-darbnīca „Velosipēda portrets ar boa”. Izstādes ietvaros 29. augustā norisināsies mākslas kritiķa Viļņa Vēja lekcija „Jaunā glezniecība: vai joprojām vienkārša”, kā arī sarunu pēcpusdiena – „Kūkošana ar mākslinieci”. Savukārt līdz pat projekta noslēgumam LMC "Ofisa galerijā" turpināsies izstādes „apaudzēšana” – kuratore Šelda Puķīte, iejūtoties kurjera un reizē laboranta lomā, nesīs, viņasprāt, māksliniecei nepieciešamos materiālus un fiksēs iegūtos rezultātus.
Foto: Didzis Grodzs
Foto: Didzis Grodzs
Foto: Didzis Grodzs
Kādā intervijā Magonei Šarkovskai atbildot uz jautājumu par cilvēku neesamību viņas gleznās, kā arī nākotnes plāniem, saruna uz mirkli novirzās pie tajā brīdī notiekošajām Latvijas Mākslas akadēmijas studentu skatēm, kur tradicionālo treniņ-aktu vietā Magone kā pašaktu lepni un izaicinoši izstāda savu velosipēdu, koķeti aptītu ar boa. Ir pagājuši četri gadi, tomēr kā simbolisks akts un spītīgs „pigas” rādītājs šis velosipēda tēls ir palicis nemainīgs, kļūstot par Magones portretu un jaunās izstādes-darbnīcas „Velosipēda portrets ar boa” seju.
Pašportrets ir neizbēgami klātesošs jebkurā jaunradē – tekstā, skaņdarbā, performancē, izstādē vai mākslas objektā, kuru rada konkrētā persona. Mākslinieka personīgā pieredze – ģimene, vide, laiks, izglītība, dzīves situācijas un satiktie cilvēki veido nospiedumus, kas apzināti vai neapzināti transformējas mākslas darbā. Ja pieņemam, ka pašportrets ir dabīga mākslinieka darbu sastāvdaļa, tad pašakts jau ir apzināta, drosmīga izvēle atkailināt savu personību, ļaujot skatītājam piekļūt māksliniekam un viņa darbam mazliet tuvāk.
Magones Šarkovskas glezniecība ir zināma ar viegli atpazīstamās, priekšmetiskās pasaules izkadrējumiem, uzliktiem uz audekla. Šīs pirmajā brīdī šķietami viegli atkodējamās pasaules fragmentus māksliniece spēj pārvērst ritmiskā krāsu un tīru līniju kārtojumā, realitātes absolūtajā abstrakcijā. Turpinot meklēt realitātes citādās dimensijas un savu radošo izteiksmju iespējas, māksliniece klasiskas izstādes formāta vietā ir izvēlējusies veidot eksperimentālu darbnīcu.
Par mākslinieci Magoni Šarkovsku:
Magone Šarkovska (dz. 1985) ir studējusi modes dizainu Rēzeknes Mākslas vidusskolā un scenogrāfiju Latvijas Mākslas akadēmijā. 2013. gadā ir ieguvusi maģistra grādu Latvijas Mākslas akadēmijā Glezniecības apakšnozarē. Līdz šim plašākai publikai Magone sevi ir prezentējusi, veidojot personālizstādes gan Latvijā, gan Islandē un piedaloties mākslinieku grupu izstādēs kā, piemēram, „Vilhelm!” Galerijā 21 un „Pilsētas bērni” Latvijas Nacionālā Mākslas muzeja izstāžu zālē „Arsenāls”. 2010. gadā ieguvusi stipendiju un rezidējusi Skaftfell Mākslinieku rezidencē, bet 2012. gadā ieguvusi otro vietu gleznotāju konkursā „Young Painter Prize Viļņā”. Mākslinieces gleznas atrodas J. Bosch kolekcijā Vācijā.
Izstādes ietvaros 29. augustā visi interesenti aicināti arī uz mākslas kritķa Viļņa Vēja lekciju „Jaunā glezniecība: vai joprojām vienkārša?”, savukārt 19. septembrī plkst. 18.00 būs iespēja piedalīties izstādes noslēguma mielastā „Kūkošana ar mākslinieci”.
Latvijas Laikmetīgās mākslas centra "Ofisa galerija"
Alberta iela 13, 7. stāvs
p., o., t., c., pt. 12.00–18.00
sestdienās, svētdienās slēgts www.lcca.lv