VIZUĀLO MĀKSLU ŽURNĀLS

LV   ENG
Par Edgara Vērpes darbu izstādi "Konsekvence" [11.04.2012. 14:19]
22.02.–30.05.2012. "Vīna studija" Tērbatas ielā, Rīgā
LMA Mākslas zinātnes nodaļas studentes viedoklis
 
Uzkodas pie vīna

Veronika Viļuma, 3.kursa studente 
Ar Edgara Vērpes personālizstādi “Konsekvence” turpinās “Vīna studijā” jau nostiprinājusies tradīcija savās telpās eksponēt pazīstamu Latvijas gleznotāju darbus, tādējādi priecējot tos, kam vīns, māksla un kultūra ir viens otru papildinoši jēdzieni.

Lai arī pēdējā laikā mākslinieks medijos lielākoties parādījies, atbildot uz jautājumiem par Valsts Kultūrkapitāla fonda vadību, un daļa sabiedrības būtu pārsteigta, uzzinot, ka kādreizējā raidījuma “Ar makšķeri” vadītājs arī glezno, izstāde liek atskatīties un atsaukt atmiņā Edgara Vērpes ievērojamo radošo darbību. Tā aizsākās 1980.–90. gados ar mākslinieku grupas “Maigās svārstības” izveidošanos, īslaicīgu kopā sanākšanu 2002. gadā, paralēli strādājot mākslas izglītības un kultūras pārvaldes laukā.

Mazāk daudzpusīga par paša personību ir Edgara Vērpes daiļrade. Viņš glezno, teju veido – veikli ķepina un lipina, apjūsmo un mākslinieciskiem paņēmieniem it kā “izgaršo” zivs tēlu. Tas atkārtojas visos darbos, kas apskatāmi “Vīna studijā”, turklāt piemēri ar uzkrītošu līdzību sastopami arī 20 gadus senā pagātnē.

Kopīgas iezīmes vērojamas ne tikai tematikā, bet arī izpildījumā. Autortehnikā tapušie biezie lakas, krāsas lazējuma slāņi un izteiksmīgais triepiens veido reljefu, kas padara tumšos, kompozicionāli vienveidīgos darbus interesantākus. Nedaudz atšķirīgi šķiet divi tālākajā zālē eksponētie monohromie, kolāžām līdzīgie darbi, kuros no tumša fona vis neiznirst gaišāka, krāsaināka zivis, bet veidoti grafiski to silueti, kontrastējot melnajam ar balto un otrādi.
 
Skats no Edgara Vērpes darbu izstādes "Konsekvence" "Vīna studijā"
 
Gleznas gan pēc formas, gan satura lieliski iederētos “Vīna studijas” interjerā arī pēc izstādes beigām. Tās ir lakoniskas, vīrišķīgas (cik nu māksla iedalāma šādās kategorijās) un elegantas. Turklāt (šis gan, visticamāk, ir restorāna/veikala mārketinga pārziņā) arī mākslinieka darba reprodukcijā ietīta vīna pudele līdznešanai ir patīkami nostrādāts žests.

Pirms vairākiem gadiem intervijā “Studijai” Edgars Vērpe, stāstot par saviem darbiem saka: “Pirmos četrus gadus, kad es strādāju ar zivīm, man visu laiku sev pašam bija atklājumi. Tāds atklājumu process. Bezgala interesanti, aizraujoši. No malas skatoties, neviens normāls cilvēks nekā aizraujoša tur neredzētu.”* Pēc ilgāka pārtraukuma interese ir atgriezusies un radīti jauni darbi, grūti spriest – domājot vairāk par sevi vai skatītāju. Bet mākslinieks turas pie zivīm. Konsekventi.


www.studija.lv/?parent=1800
 
Atgriezties
 
 
 
Komentāri
 
Jūsu vārds
Jūsu e-pasts
Teksts