Mākslas projekts „Octopus” prezentē kopizstādi „Skola”, kuras koncepcijas pamatideja balstīta uz sanskritā lietotā jēdziena „skale” („kāpnes”) skaidrojumu, kas tiek risināts eksponētajos darbos. Izstādē prezentētie darbi radīti tieši šim projektam; tāpēc izstāde savā ziņā ir kā pirmizrāde, kuras darbi iepriekš nekur nav redzēti.
Tēmas atklāšanai autori izmantojuši materiālus un tehniku, nevairoties un neierobežojot sevi kāda noteikta stila vai žanra kanonos. Viņi ir brīvi līdzekļu izvēlē; viss pakārtots izstādes konceptam un mērķim runāt par individuāli nozīmīgo un sociāli svarīgo - skolu.
Mākslinieki ne tikai analizē klišejas, tās izjaucot sastāvdaļās un veidojot jaunas instalācijas, video un glezniecības darbus vai skulptūras, bet arī diskutē par priekšstatiem, jēdzieniem, idejām, progresīvo domāšanu un sabiedrības kategorijām, kurās var ietilpt gan pozitīvā, gan negatīvā konotācijā balstīta konfrontācija. Izvēlētā diskusijas forma – lakoniska, koncentrēta, intensīva un konsekventi attīstīta.
Izmantoto materiālu uzskaitījums – migla, video, klasiskā glezniecība, druka - intriģē un saistībā ar mākslinieku augsto profesionālismu garantē nozīmīgu mākslas pārdzīvojumu.
Jaunākajā laikmetīgās mākslas un kultūras žurnālā „Frieze” Boris Grojs (Boris Groys) runā par „māksliniecisko aktivitāti”, kad mākslinieki, sekojot noteiktiem mērķiem, arvien vairāk darbojas uz globālās politiskās un sociālās skatuves. Arī šī izstāde ir veidota sociāli-politiskā kontekstā.
Autoru kopdarbs ir kā ģenerālmēģinājums pirms izstādes Vācijā kopā ar vācu māksliniekiem runāt par Eiropas sabiedrībai nozīmīgām tēmām. |