VIZUĀLO MĀKSLU PORTĀLS

LV   ENG
Raimo Lielbrieža fotoizstāde "Melnbaltā pietura"
Katrīna Teivāne, "kim?" / "FK galerija"
02.07.2010 - 01.08.2010

“Lai dotos tālāk, dažkārt ir vajadzīga pietura. Seviški tad, ja kustības trajektorija sāk līdzināties aplim. Neesmu iecerējis mainīt profesiju, tomēr pienācis laiks izvēlēties attīstībai nepieciešamos virzības katalizatorus, jaunas enerģijas avotus. Paveiktais melnbaltās fotogrāfijas jomā dod man šādu iespēju, atliek vienīgi apstāties un rūpīgi padomāt,” tā fotogrāfs un pedagogs Raimo Lielbriedis par personālizstādi “Melnbaltā pietura”.
 
Raimo Lielbriedis. Luvra. 2009. Giclée druka uz Innova Soft White Cotton papīra. 24x24 cm. © Raimo Lielbriedis
 
Tajā autors apkopojis izlasi no vairāku gadu laikā tapušiem darbiem – fotogrāfijas uzņemtas ilgstošā laikposmā, bet oriģināli tapuši šogad, speciāli izstādei. Visi izstādes darbi ir izgatavoti digitāldrukas tehnikā (giclée print), par pamatu ņemot tradicionālā procesā iegūtus melnbaltos negatīvus un augstas klases materiālu izvēli. Digitāldrukas tehnoloģiju attīstība ļauj piešķirt pilnīgi jaunas kvalitātes jau esošam attēlu materiālam, saglabājot attieksmi pret attēla oriģināla stabilitāti gan tehniskā, gan vienkārši izskata nozīmē.

Kā jau tas raksturīgi Raimo Lielbrieža darbiem, ekspozīcijā skatāms augstākās raudzes tehniskais izpildījums, stila tīrība un izkopta melnbaltā estētika. Darbi radīti galvenokārt ainavas žanrā. Mākslas zinātniece Aiga Dzalbe, komentējot Raimo Lielbrieža darbus, raksta: “Mākslinieka princips ir atstāt pietiekami daudz teritorijas skatītāja uztverei, tomēr, viņaprāt, ainava mierīgi var būt arī tīri dekoratīva (ja fotogrāfijas, piemēram, grezno sienas). Viņa ainavās nav stāstu, konceptu, nav laikmeta gara (par ko parasti piedomā fotodokumentālisti). Dokumentālas tās ir vien tiktāl, ka ļauj atpazīt reālās vietas, kas atšifrētas arī darbu lakoniskajos nosaukumos. Kolekcija balstās uz dabā sameklētām proporcijām – formālām lietām, nevis, piemēram, vietas rakstura vai dabas noskaņu atklāsmēm. (..) Tas, ko viņš redz un kas modina viņa fotogrāfa interesi, ir plaknes konstrukcijas, ritmi. Vietai viņa acīs nozīmes nav, bet sajūtai gan – mazliet apcerīgai, Tarkovska garā nostalģiskai.” (Dzalbe, A. Meistars starp cilvēkiem ar fotokamerām. "Foto Kvartāls", Nr. 3(23), 2010, 60.lpp.).
 
Raimo Lielbriedis. Parīze, Francija. 2008/2009. Giclee kopija uz Innova Soft White Cotton pamatnes, 24x24 cm. © Raimo Lielbriedis
 
Par saviem darbiem Raimo Lielbriedis raksta: “Vārdus var sakārtot gan rokasgrāmatās, gan laikrakstu ziņās, gan dzejoļu krājumos. Manu fotodarbu "vārdi" ir mēģinājums sacerēt dzeju.”

Raimo Lielbriedis (1962), fotogrāfs un fotogrāfijas pedagogs Jaņa Rozentāla Rīgas mākslas vidusskolā. Autoritāte melnbaltās analogās fotogrāfijas tehnoloģijās, populārās grāmatas “Kā fotografēt?” (Neputns, 2009) autors. Publicējis rakstus mākslas periodikā par melnbaltās fotogrāfijas estētiskajiem un tehnoloģiskajiem aspektiem.
 
"kim?" / "FK galerija"
Maskavas iela 12, korpuss 1, Rīga
t., pt. 14.00–19.00
c. 14.00–20.00
s., sv. 12.00–18.00
pirmdienās, otrdienās slēgts
ieeja bez maksas
www.fotokvartals.lv
www.twitter.com/FotoKvartals
www.kim.lv
 
Atgriezties
 
 
 
Komentāri
 
Jūsu vārds
Jūsu e-pasts
Teksts