Gleznotāja, kura atpazīstama pēc spilgti luminiscējošo krāsu klājumu pretnostatijuma, vibrējošas, filigrāni izstrādātas ornamentikas un iracionāla, pasakai vai sapnim līdzīga izteiksmes veida, izstādē "Laimes lācis" ar monumentālu skaidrību un vērienu personificējusi cilvēka jūtas - vizualizēta laimes piestrāvota Mīlestība, žilbinoši košs Prieks, pozitīvas enerģijas pārpilns Spēks.
Prieks, Laime, Spēks un Mīlestība - tās ir metaforas par Latviju.
Ideja māksliniecei radusies pagājušajā gadā Madridē, ieraugot un sajūtot šīs pilsētas simbola – lāča spēku un enerģiju. Tad arī nolēmusi, ka Madrides lācis jāņem līdzi uz Latviju, lai tas kā Andreja Upīša ”Laimes lācis” Sūnu ciemā, iedvesmo Latvijas cilvēkus pozitīviem darbiem, kuri nesīs labus laikus Latvijā.
Darbi pārsvarā gleznoti Spānijā mākslinieces uzturēšanās laikā Barselonā, tādēļ kompozīcijās blakus latvju meitenei zīļu vainadziņā atrodami arhitekta Antonio Gaudi Guela pils skulpturālo objektu fragmenti, Madrides simbols zemeņu koks un tēls, ko inspirējusi aktrise Penelope Krūza.
Tumši sarkanajā telpā izstādīts darbs, kurā māksliniece atspoguļojusi ciešanas – cilvēka visdziļākās dvēseles sāpes. Tā ir Rogīra van der Veidena gleznas „Kristus noņemšana no krusta” interpretācija (1435.g. Prado muzejs Madridē). Darbs ir ļoti personisks – Ilze Avotiņa to veltījusi sava tēva gleznotāja Harija Kārkliņa piemiņai.
Ilzes Avotiņas gleznas atrodas Latvijas Nacionālā mākslas muzeja kolekcijā, Latvijas Mākslinieku savienības muzejā, Valsts Tretjakova galerijā Maskavā, Krievijas Kultūras ministrijas īpašumā, privātkolekcijās Latvijā un ārzemēs.
Galerija "Alma"
Rūpniecības iela 1, Rīga
p., o., t., c., pt. 12.00–18.00
sestdien, svētdien slēgts www.galerija-alma.lv