VIZUĀLO MĀKSLU PORTĀLS

LV   ENG
Neonillas Medvedevas gleznu izstāde
Reinis Liepa, gleznotājs
8. aprīlī pl. 18:00 galerijā "Sidegunde" ("Joker" klubs Katrīnas ielā 12, Rīga) atklāj Neonillas Medvedevas gleznu izstādi.
 
Neonilla Medvedeva. Māsas. Audekls, eļļa. 25x25,5cm. 2009. Publicitātes foto
 
Neonillas Medvedeva ir jauna un ļoti talantīga gleznotāja. Saku to tik droši, jo zinu, ka šim faktam diez vai kāds atradīs spēkus un drosmi iebilst pretējo.

Jaunās mākslinieces darbus sabiedrības ziņkārīgās acis pirms diviem gadiem skatīja viņas pirmo personālizstādi ar nosaukumu "A Tempo!" galerijā "Māksla XO". 2008. gads, kā rakstīts galerijas "Māksla XO" tīmekļa lapā, bija Neonillas Medvedevas gads, jo šajā gadā māksliniece ieguva SEB Latvijas Unibankas galveno prēmiju glezniecībā, iespēju piedalīties vienā no radošajām mākslas darbnīcām Eiropā, proti, Parīzē, un arī saņēma Borisa Bērziņa stipendiju zīmējumu konkursā Galerija "Daugava". Arī šogad gleznotājas darbus varēs vērot un uzlādēt savas garīgās, kultūras baterijas "Joker" klubā un restorānā "Green Hause".

Neonillas glezniecība ir dabiska un konsekventa. Vēlos akcentēt šīs neviltojamās īpašības un vērtības, kuras tieši un vienkārši uzrunā gaišo un pozitīvo mākslas mīļotāja dvēseles dabu (skatītāju), atstājot tumšo pusi nemanāmi snaužam. Konsekventā puse uzskatāmi redzama gleznieciskajā metodē, kurā arī tiek iekodēts vieglums un dabiskais pavasaris, krāsu gaišums, vieglais triepiens, toņu dabiskā gamma, precīzā līniju horeogrāfija. Tas varētu interesēt arī tos, kuri nodarbojas ar vērtību un kvalitāšu meklējumiem. Līnija šajā gadījumā nav sauss scenogrāfisks attēls, bet dzīvas rokas un otas dejas pēdas, kuras jau darba sākotnējā etapā ir stāsta svarīgs sākums. Tik pat enerģisks un patiess kā pavasaris, kuru mēs visi tik ļoti gaidam.

Brīdī, kad darbi nožuvuši un atrodas izstāžu zālē skatītājam paversies kopums, gan sākotnējā otas deja, telpa un varbūt nepabeigtais stāsts. Darbi ir ar sižetisku informāciju, kurus jāuztver, kā dokumentālus izrāvumus, tie ir kā mazas epizodes no laimīgas dzīves, kuras var risināt vai no kurām veidot atsauces par savu dzīvi pats mākslas mīļotājs.

Gleznieciskais rokraksts ir ar ievirzi konvencionāls, bet tajās vislabākajās, diemžēl izzūdošajās tradīcijās. Darbi ir, kā gaišas informācijas plates, šeit mēs varam runāt par dabisko un patieso, kas mēdija ziņā nebūt nav nemaz tik vecmodīgi kā varētu likties.

Ir jātgādina ka pozitīvai, dabiskai un uzskatāmai informācijai nekad nav iztecējis derīguma termiņš, galvenais atrast pareizos mehānismus, lai šīs plates lietotu un lasītu, un varbūt pat beigās skeptiķi varētu pieņemt to, kā laikmetīgo mākslu šobrīd!

Neonillas gleznieciskā pamatmetode ir tik skaidra, ka nevajag nedz papīra kaudzes un divkāršus konceptus, lai saprastu par ko runā darbi un kāds ir mākslinieka harmonijas stāvoklis, tas viss ir ļoti svarigi, lai skatītājs baudītu tāpat, kā tas bauda pavasara gaisu, nesasprindzinoties...

Varu pieminet dažus vārdus, kas kairina skatītāja maņas: konfekte, ziedi, tēja, gaiss.
 
Atgriezties
 
 
 
Komentāri
 
Jūsu vārds
Jūsu e-pasts
Teksts