Grafiķa Vladislava Grišina izstāde „Variācijas. Krāsainās Akvatintas” Irēna Bužinska, mākslas zinātniece No 2. aprīļa līdz maijam galerijā "Sidegunde" (Viesnīca “Islande”, I stāva izstāžu zāle, Ķīpsalas ielā 20, Rīga) skatāma Vladislava Grišina personālizstāde. Mākslinieks ir viens no vadošajiem vecākās paaudzes māksliniekiem, kas visu mūžu līdz filigrānai meistarībai izkopis estampa kodinājuma tehnikas – ofortu, akvatintu.
Vladislavs Grišins. (Mazirbe) - V. 2003. Publicitātes foto
Vladislavs Grišins dzimis 1937. gada 2. aprīlī. Viņa pirmā saskare ar mākslu notika J. Skuča vadītajā Bērnu mākslas studijā Pionieru pilī. Tad sekoja darbs gleznotāja un restauratora L. Rešotova studijā un mācības Latvijas Mākslas akadēmijā, kura tika absolvēta 1965. gadā, iegūstot mākslinieka diplomu grafikas specialitātē.
Pēc augstskolas beigšanas mākslinieks sāka regulāri piedalīties izstādēs. Vladislavs Grišins ir Latvijas Mākslinieku savienības biedrs no 1976. gada. Viņš ir sarīkojis personālizstādes Arhitektu namā (1988), ”Rīgas galerijā” (1994, 1996), ”Daugava” (2006), Latvijas Nacionālās mākslas muzejā (2007). Kopš 1988. gada Vladislavs Grišins strādā par pasniedzēju Rīgas Tehniskās universitātes Arhitektūras fakultātes Tēlotājmākslas katedrā, kur pasniedz zīmēšanu, gleznošanu un grafikas tehnikas.
Mākslinieka radošo darbību raksturo apbrīnojama tēmas, tehnikas un rokraksta viengabalainība. Vēl studiju gados – 1964. gadā brīvās prakses laikā nokļūstot Ventspilī un pirmoreiz satiekoties ar jūru, kuģiem, ostu un piekrasti, šie iespaidi bija tik spēcīgi, ka Latvijas piekrastes atainojums ir kļuvis par galveno tēmu viņa mākslā.
Vladislavs Grišins jūrmalā ir radījis neskaitāmas skices un zīmējumus, kuri vēlāk izmantoti litogrāfijās, ofortos un visbiežāk lietotajā – iemīļotajā akvatintas tehnikā, kurai viņš pievērsies 1983. gadā. Jau pašos pirmajos darbos parādās viņam raksturīgais – tas ir ļoti vispārināts dabas tēls, kurā akcentēta ģeometriska uzbūve, dažādu formu kopojums un attiecības.
Mākslinieks saka: ”Skatoties uz jūru, debesīm, zemes vai sienas virsmu, man vienmēr radās vēlēšanās sadalīt šo nepārtrauktības ķēdi un uzbūvēt savai ritmiskajai intonācijai paļautu telpu”. Šī iemesla dēļ mākslinieka darbos vienmēr notiek virtuoza balansēšana starp ”dabas iespaidiem un mākslas tēliem”.
Personālizstādei viesnīcā “Islande” atlasīti vairāk nekā 40 estampi, kas radīti laika posmā no 1994. līdz 2007. gadam. Rūpīgi atlasītā grafikas kolekcija dos iespēju izsekot ne vien tam, cik daudzveidīgi mākslinieks ar kvadrātu, trapeču, trijstūru kombinācijām ir radījis variācijas par sev tik tuvo kuģa, mola, jūras un krasta tēmu, bet arī tehniskā izpildījuma savdabībai, kas darbam piešķir tēlaini ļoti bagātas vizuālās iespējas.