VIZUĀLO MĀKSLU PORTĀLS

LV   ENG
Animācijas vēstures un estētikas īsais kurss
Mārīte Lempa, Tehniskās jaunrades nams "Annas 2" projektu koordinatore
03.03.2010 - 24.03.2010

No 3. līdz 24. martam Tehniskās jaunrades namā „Annas 2” norisināsies kino zinātnieka un kritiķa Agra Redoviča lekciju mini kurss animācijas vēsturē un estētikā. Lekciju kursa ietvaros lektors Agris Redovičs stāstīs par animāciju pirms datoru laikmeta. Būs runa par to animāciju, kuru vēl taisīja ar rokām – zīmēja, krāsoja, kustināja utt. Kā tika atdzīvinātas līnijas, krāsas un formas, kā radās pirmā kustība uz ekrāna un kas tie bija – pirmie animētie elementi?
 
Kadrs no pirmās animācijas filmas "Humorous phases of funny faces". Rež. Dž. Stjuarts Blektons (James Stuart Blackton). 1906.
 
Mini lekciju kursa programma

3. marts pl. 17:00
Optiskās ilūzijas ekspresija
Laiks pirms Disneja
No dinozaura Gertija līdz runcim Fēliksam

Laiks pirms Disneja - jo šajā laikā tika izstrādāti visi galvenie aimācijas paņēmieni, piemēram, kā kadrēt, kā atdzīvināt priekšmetus, kā likt viņiem kustēties utt. Visus šos posmus, kas mūsdienu animācijā šķiet elementāri vajadzēja izgudrot un ieviest. Šīs lekcijas ietvaros A. Redovičs vēlas parādīt priekšnosacījumus pie kuriem šis kino radās.

10. marts pl. 17:00
Mikipele un Amerikas gars
Sniegbaltītes perfekcija
Industrializācija un estētiskais diktāts

20. gs. sākums ir bagāts ar interesantiem atklājumiem mākslā. Veidojās avangarda virzieni, kuri spilgti atspoguļojās arī animācijā. Veidojas tā laika populārākie animācijas tēli – runcis Felikss un dinozaurs Gertijs. Iespaidojoties no šiem tēliem Disnejs rada vienu no mūsu laiku populārākajiem animācijas simboliem – Mikipeli. Tas animācijas vēsturē iezīmē jaunu posmu – rodas rūpnieciskā animācija. Ja līdz šim pie filmas strādāja animators viens vai kopā ar palīgu, tad Disnejs izveido veselu fabriku, kur pie vienas filmas strādā ap 100 cilvēkiem. Spilgtākais piemērs animācijas filma „Sniegbaltīte”.

17. marts pl. 17:00
Opozīcija Disnejam
Absurds, sirreālisms, kolāža

Pēc Otrā pasaules kara Eiropā rodas kustība – antidisnejisms.Eiropas animatori kritiski vērtē Disneja studijas darbus un rada krasi pretējus. Ir radies priekšstats, ka Disneja radītās animācijas neatbilst mākslas darba kritērijiem un īstam māksliniekam ir jārada savādāk. Absurds, sirreālisms, kolāža.

24. marts pl. 17:00
1980.-1990. gadi
Mākslinieciskā daudzveidība
Polija, Igaunija, Krievija

Par padomju un sociālisma bloka valstu animāciju. Šajā sistēmā mākslinieciskos eksperimentus apmaksāja valsts. Valsts blakus propogandas darbiem ļauj veidot arī savus animācijas darbus. Rodas ideāli apstākļi animācijas attīstībai, kā spilgti piemēri minami – Polija, Čehija un arīdzen Igaunija, kuras animācija kļūst par pasaules mēroga mākslu.

Pasākumu organizē: Tehniskās jaunrades nams „Annas 2”, Filmu studija „Annas 2”
Vairāk: www.tjn.lv
 
Atgriezties
 
 
 
Komentāri
 
Jūsu vārds
Jūsu e-pasts
Teksts